Bemutatkozás

Üdvözöllek oldalamon, ahol a madár se jár!

A demokratikus erőknek, melyek rendszerkritikusok, ez a sorsuk, a teljes elutasítottság. Én mégis hiszek benne, hogy a jövő jobb lesz és a teljes hatalmi elit egyszer meg lesz buktatva.

A mai felállás a politikában:

„Az egyik feletek zsidóbb lesz a zsidónál,
Benősül dávidcsillag, „mert ott van a pénz”
A másik feletek szavazatért zsidózik
Hogy képviselő lehessen, „mert ott van a pénz”
/Bëlga/

Látogatottság

A vallás

2014.05.27. 12:25 rockerkrisz

A vallás jelentheti azt, hogy az embernek van lelki világa. Azaz, a gondok esetén van kihez fordulnia, ha nincs mellette senki, vagy nem akar másokon élősködni. Megadhatja a lelki békét, az ember könnyebben túl tudja magát tenni a tragikus eseményeken, nem fog belebetegedni, ha mélyen hisz. El tudja fogadtatni az emberrel a halál gondolatát, vagy legalábbis más szemszögből tudja látni. A hit erőt ad. A vallás segíthet a romlott emberiségen, hogy jobb legyen. Túl sok fajta vallás létezik, ezért sem lehet meghatározni, hogy pontosan mit is jelent. 

Néha felmerül a téma, hogy esetleg az őskorban, ókorban nem csak hiedelem volt az égi istenek jelenléte. Meglehet, hogy valóban egy magasabb intelligencia segítette az akkori emberiség fejlődését, mondhatjuk akár azt is, hogy ezek földönkívüliek voltak, akik akarva vagy akaratlanul vetődtek ide.  Sokszor az egyiptomi, azték piramisok építését is az idegenekhez kötik. Alapban a kérdés az, hogy hogyan voltak képesek ilyen stabil, időtálló és nagyon is egymáshoz hasonló piramisokat építeni ennyire egymástól távoli helyeken. Vagy ott van akár Atlantisz története. Az ókori egyiptomi papok is beszéltek Atlantiszról, benne volt az egyiptomi mitológiában. Platón is írt az Atlantiszról. Még is a mai napig nem találták meg az elsüllyedt várost, ha egyáltalán létezett.

A keresztény vallás a "sötét középkorra" elfajult. Mondhatni át estünk a ló túloldalára. Jó szándékú emberekből hataloméhesek lettek, akik ezt a hatalmat soha nem akarták elveszíteni. A vallás "védelme" érdekében rengeteg embert kínzott halálra az inkvizíció, az Egyháznak nagy hatalma volt, amit rendesen kihasználtak. A vallás ezenkívül hátráltatta a tudomány fejlődését. Cserébe a mai napig gyönyörködhetünk a szép templomokban, amik a szegények pénzéből épültek. Undorító tett volt a búcsúcédula osztás is szintén, ahol anyák a gyermekeik szájából vették ki az étket, csak hogy még tovább hízzanak a drága főpapjaink. 

Ezért jött létre később a reformáció. Új keresztény vallások jöttek, amelyekből a legnépesebb máig az evangélikus és református. Gondolhatnánk, hogy ők már tényleg tudták az igazságot, visszatértünk az őskereszténységhez. De nem. Vegyük például Kálvin Jánost, aki egyes források szerint szerepet játszott Szervét Mihály megégetésében. 

A mai napig emberek halnak meg a vallás miatt, például a Közel-Keleten is teljesen értelmetlenül. A vallás rengeteg szenvedést okozott, okoz és okozni is fog. 

Összességében a vallás inkább káros az emberiségre. Persze most a keresztények mondhatják itthon, hogy ez mekkora egy hülyeség. Most jelenleg nem itthon szenvedünk a vallás miatt, most más országok szenvednek, szóval nincs semmi gond...

 

shia_sunni.jpg

17 komment

Címkék: vallás földönkívüliek

A bejegyzés trackback címe:

https://balpolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr236217835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.27. 13:25:38

"A vallás "védelme" érdekében rengeteg embert kínzott halálra az inkvizíció"

Népszerű tévhit, nem igaz.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.27. 13:26:11

"A vallás ezenkívül hátráltatta a tudomány fejlődését."

Ez még nagyobb tévhit. Szinte az össze tudós egyházi ember volt abban a korban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.27. 13:31:51

"Ezért jött létre később a reformáció. Új keresztény vallások jöttek, amelyekből a legnépesebb máig az evangélikus és református."

Valójában az anglikán irányzat a legnagyobb a protestantizmuson belül. Második helyen a metodizmus.

Mindkettő nagyobb mint a hagyományos lutheranizmius és kálvinizmus (református).

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.27. 13:33:23

A vallás alapvető szükséglet. Az emeber teste és a lelke egyaránt fontos. A vallás pedig a lélek tápláléka, Nélküle az emberi lélek elsorvad.

rockerkrisz · http://rockerkrisz.hupont.hu/ 2014.05.27. 13:59:58

@maxval a gondolkodó birca: Egyetértek hogy fontos, és valóban a lélek tápláléka, de ami igaz, igaz, nem érdemlik meg az emberek az értelmetlen halált a vallás miatt.

Az inkvizíció kínzása miért tévhit?

Igazad van abban, hogy nem a legnagyobb a református és az evangélikus. Helyesbítek: Magyarországra értettem, de valóban rosszul írtam.

A vallás nem tette lehetetlenné a tudomány fejlődését, de hátráltatta. Ezt is mondtam. Vegyük például Galilei-t, aki nem mondhatta ki igazát.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.27. 14:35:28

@rockerkrisz:

Az inkvizíció tevékenysége korántsem volt olyan széleskörű, mint ezt a későbbi keresztényellenes propaganda terjesztette.

Galleit nem tudományos tevékenysége miatt helyezték vád alá, hanem teológiai tévelméletei miatt.

rockerkrisz · http://rockerkrisz.hupont.hu/ 2014.05.27. 20:26:47

@maxval a gondolkodó birca: Végül is az inkvizíció rákényszerítette őt, hogy tagadja tanait, majd házi őrizetben tartották, míg meg nem halt...

Lehet hogy az inkvizíció nem volt annyira széleskörű, de lényegében egy diktatúrát tartott fent, ahol bizony voltak rendesen értelmetlen kivégzések, ez tény.

rockerkrisz · http://rockerkrisz.hupont.hu/ 2014.05.28. 10:28:56

@maxval a gondolkodó birca: Nem igaz, hogy voltak értelmetlen kivégzések?
Vagy az nem, amit eddig tanultam Galileo Galilei-ről, az egy az egyben hazugság?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.28. 12:45:18

@rockerkrisz:

Persze, hogy voltak halálos ítéletek. De nem olyan számban, ahogy ezt a későbbi kritika állítja. S eleve nem lehet mai szemmel nézni az akkori büntetéseket, hiszen akkoribabűn egy tyúk ellopásáért akasztás járt.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.28. 12:46:06

@rockerkrisz:

Galilei mindvégig hívő keresztény volt, s tudományos munkája egyházi támogatást élvezett.

rockerkrisz · http://rockerkrisz.hupont.hu/ 2014.05.28. 17:52:28

@maxval a gondolkodó birca:
"egy tyúk ellopásáért akasztás járt"

Igen, de ott nem a lopásért járt halál, hanem azért mert ellentmondtál az egyház tanításaival. Nem törvényeket szegtek meg, csak máshogy gondolkodtak. Vagy esetleg igaz volt, hogy léteztek boszorkányok, de az inkvizíciónak sikerült megszabadítania tőlük?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.28. 18:26:57

@rockerkrisz:

Boszorkányok léteztek és léteznek.

Akkoriban a vallás az államideológia része volt, a vallásellensség így állam elleni bűncselekménynek minősült.

rockerkrisz · http://rockerkrisz.hupont.hu/ 2014.05.29. 10:29:25

@maxval a gondolkodó birca:

De honnan tudod, hogy léteznek boszorkányok?

Épp ez volt a baj, hogy összefonódott az egyház az állammal. Lényegében az egyház is ugyanolyan személytelen lett, mint az állam. A szentmisék latinul mentek, adókat szedtek be a szegényektől. Vagy vehetjük akár a keresztes háborút is. Amikor tiszta gyermekeket küldtek háborúba, mert csak ők tudják legyőzni a gonoszt.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.29. 10:36:34

@rockerkrisz:

Szerinted a Sátán tétlenül ül és nem szervez ügynököket?

rockerkrisz · http://rockerkrisz.hupont.hu/ 2014.05.29. 11:20:36

@maxval a gondolkodó birca:

Nem kell ide Sátán, magával az emberiséggel van a baj, csak jó valakit okolni érte. Legnagyobb problémám, hogy a többség nem gondolkodik előre, se ha önmagáról van szó, se ha az egész társadalomról.

2014.06.23. 14:44:46

@rockerkrisz:

"Legnagyobb problémám, hogy a többség nem gondolkodik előre, se ha önmagáról van szó, se ha az egész társadalomról."

Na, ezt pont te mondod (írod), aki nem gondolkodik (előre) a vallásról, hanem régi aufklarista hülyeségeket büfög vissza a vallásról.

"Legnagyobb problémám, hogy a többség nem gondolkodik előre, se ha önmagáról van szó, se ha az egész társadalomról"

Na, egy kis anarcho-kommunista gőg. Imádom, amikor pont az anti-elitisták mennek át elitizmusba. :D
süti beállítások módosítása